Kan en sommaravslutning generera ett bättre försäljningsresultat?
 

Vi är övertygade om att så är fallet.
Precis som alla andra relationer, så måste även jobb-relationer vårdas ömt och ofta. När senast träffade du dina kunder i verkligheten? Eller när senast bjöd du ut dina anställda på ett glas öl?

Månaderna framför datorn flyger iväg och tiden för att uppskatta de som finns omkring tycks inte alltid räcka till. Mycket ska göras innan sommarens semester kan avnjutas i lugn och ro - varför lägga tid och pengar på en sommaravslutning? Svaret tycker vi är enkelt. Vi känner nämligen till vikten av att träffas i verkligheten.
Här listar vi de främsta fördelarna med en sommaravslutning för dina kunder och anställda:

1. Ta tillfället i akt att summera det gångna halvåret. Framgångar ska firas och medarbetare belönas!

2. Bygg en starkare grupp genom att träffas utanför kontorets kala väggar. Gör något helt icke jobb-relaterat, varför inte utmana varandra i en bouleturnering? Möt varandra på ett mer personligt plan och bygg på så sätt relationerna större och starkare.

3. Låt ett av de sista minnena med företaget innan sommaren vara ett ljust, härligt och roligt event - låt företaget kicka igång sommaren!

4. Medarbetare mår som bäst när de känner delaktighet och samhörighet. Dela med er av utvecklingen i företaget – vart är ni på väg och vad innebär det för de som lyssnar? Öka engagemanget hos era medarbetare genom att peka på deras viktiga position i företaget. En nöjd anställd vill ge tillbaka.

5. Att mötas under avslappnade former föder nya idéer och genererar nya lösningar. Kanske finns det avdelningar inom företaget som inte möts så ofta? Låt dessa träffas och inspirera varandra till nya vägar och mer effektiva arbetssätt!

 Vore det inte fantastiskt om era medarbetare kommer ihåg sommaren 2015 som sommaren som invigdes med en oförglömlig sommaravslutning med företaget?

 



 

Nyhetsarkiv

Länkar

-

Senaste nyheter